Naar boven in Google? Wordt een autoriteit in je vakgebied!

stijgen in GoogleDagelijks krijg ik de vraag of ik een site naar boven kan helpen in Google. Het zijn toch ‘even wat instellingen goed zetten’ en dan komen we op de eerste pagina? Alsof ik een open lijntje met Google heb om dat even te regelen. Nou zo is het dus niet …….
Hoe dan wel?

Al eerder heb ik in een artikel ‘De andere kijk op SEO´ uiteengezet dat ik me niet zo kan vinden in de ogenschijnlijke magie die sommige SEO-buro´s denken te kunnen doen. Knopje aan, héél véél betalen en …… vervolgens gebeurt er NIETS!

Nee! Gevonden worden in Google werkt écht anders. Natuurlijk is techniek belangrijk, maar dat zit wel goed met Joomla. Nee, er zijn duidelijk andere factoren die de vindbaarheid beïnvloeden.

Google is jouw adviseur
Probeer je eens voor te stellen dat Google jouw persoonlijke adviseur is. Een adviseur die je vraagt om een fysiotherapeut in Breda te zoeken. Wat verwacht ik van mijn adviseur? Juist ja: dat ie mij een lijstje levert van maximaal 10 fysiotherapeuten in Breda, waarbij de beste van alle bovenaan staat. Ten aanzien van de kwaliteit van de therapeuten verwacht ik van mijn adviseur dat ze allemaal ‘top of class’ zijn, autoriteiten op hun vakgebied.
Dit is nou precies wat Google graag wil doen!

Belang van Google
Het belang van Google is dat ie mij als zoekende gebruiker graag op en top wil bedienen, want als ze dat doen, dan kom ik graag bij Google terug als ik bijvoorbeeld een kapper in Breda zoek. Iedere keer dat ik kom word krijg ik van Google advertenties voorgeschoteld en dáár zit hun verdienmodel. Kom ik niet terug? Kunnen ze ook geen advertenties tonen en lopen de inkomsten terug.
Dát is hun belang!

Makkelijk gezegd, maar hoe doe je dat?
Het is nogal makkelijk gezegd om een autoriteit op je vakgebied te worden, maar simpel is dat zeker niet. Naast het hebben van een plan hoe je die status gaat bereiken is het vooral een kwestie van héél hard, met een grote herhaling en op meerdere platforms van je laten horen. Héél véél.
Om te beginnen moet je op jouw eigen site veel en vaak gaan schrijven over het onderwerp waarop je gevonden wilt worden. Google zal moeten weten dat jij een specialist bent op jouw vakgebied. Dat zul jij ze moeten vertellen, want neem van mij aan: ´n ander doet het niet!
Zo wil ik graag hebben dan Google mij als ‘Joomla specialist’ ziet.
Dit schrijven en publiceren heet met een modern woord ‘bloggen´. Ik kan je daarmee aan de gang zetten en tools op jouw site plaatsen waardoor het plaatsen van tekst en foto´s snel en makkelijk gaat.

Ontboezeming
Terechte vraag zou aan het einde van dit artikel zijn: ‘Jan, schrijf je dit artikel voor de lol´?
Nee natuurlijk niet! 🙂 Jawel, wel een beetje.
Als geen ander weet ik dat bloggen een positief effect heeft op de vindbaarheid en ook ik wil gevonden worden. Als je mij gevolgd hebt en ook hierboven leest wil ik gezien worden als ‘Joomla specialist´. En …. als je hebt opgelet, dan moet ik daar veel, vaan én met herhaling over schrijven.
Maar maak je verder geen zorgen over mijn bedoelingen hoor. Als je mij kent, dan weet je dat ik je met plezier op weg help in het land van Joomla en Google.

Scroll naar top