De anekdote over de ‘Joomla specialist’

Graag vertel ik vanuit mijn eigen ervaring wat je kunt bereiken en wat je kunt doen om een zoekwoord naar boven te bloggen.
Je begrijpt dat ik graag gevonden wil worden op het zoekwoord ‘Joomla specialist’. Nou ben ik net niet arrogant genoeg om dat over mezelf als een H1 kop op mijn site te zetten, dus dat moet subtieler kunnen …

En inderdaad dat kan subtieler. Het is maar net welke boodschap je rondom de woordjes hangt. Het hoeft namelijk helemaal niet over jezelf te gaan, als de zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden maar in een blogartikel op jouw site staan!
Zo kan het kan best zo zijn dat ik een collega wil ophemelen als Joomla specialist of, zoals ik dat eerder heb gedaan, dat ik een artikel schrijf waarin ik vertel dat iemand mij gevraagd heeft hoe je Joomla specialist wordt. 
Moeilijker is het niet.

RealRanking geeft mij vervolgens de mogelijkheid om in detail het effect van mijn blogactiviteiten te volgen. Daarin kan ik zien dat ik in de loop van de tijd met dit zoekwoord ben gestegen van pagina 20 in Google (dus van plaats 200) naar de 3e plek, op de eerste pagina dus! Dát is immers wat ik wilde.

Dat zoekwoorden onderhoud nodig hebben bewijst RealRanking ook. Na een vreugdevolle vermelding op de 3e plaats is het zoekwoord na enkele weken niets doen weer gezakt naar een 11e plaats. Tijd om in te grijpen en te gaan schrijven. Zó simpel werkt het.

Moraal van het verhaal: laat Google weten wie je bent en wat je doet en vertel ‘m dat steeds weer!

Meer weten? Bel of mail mij gerust!