De andere kijk op SEO

Veel collega-buro’s bieden SEO diensten aan alsof zij enkele ‘knoppen kunnen omzetten’ waardoor jouw site plots zou gaan stijgen in de Google ranking.
Wil je mijn mening? ONZIN! Daar vragen ze ook nog eens grof geld voor.

Een deeltje van het ‘omzetten van knoppen’ klopt. Je moet inderdaad zoekmachinevriendelijke url’s hebben en de meta-omschrijvingen moeten in orde zijn. Daarnaast moet in de tekst de relevante zoekwoorden staan. Dat klopt. Maar méér dan dat kan een extern SEO buro niet doen! De prachtigste verhalen hebben ze, maar vergeet het!

Hoe moet je naar Google kijken?
Ik zal een voorbeeld geven. Als je in Google intikt ‘Joomla specialist´, dan wil je graag bij de eerste 10 zoekresultaten alleen maar websites zien van Joomla specialisten en niets anders. Daar wil je uit kunnen kiezen. Je wilt dus alleen maar de autoriteiten op het Joomla vakgebied zien. Onthou deze term: ‘autoriteit op je vakgebied’.

Wat moet je dus met jouw website doen?
Je moet met jouw website er dus voor zorgen dat Google weet dat jij een specialist bent op jouw vakgebied én dat je actief bent in jouw vakgebier. Dat wil zeggen dat niet alleen jijzelf, maar ook jouw website continue in beweging moet zijn binnen het vakgebied waarop jij wilt excelleren. Je moet dus vrijwel continue nieuwe inhoud, nieuwe tekst maken en publiceren op jouw site. Iedere week, twee keer per week een artikel plaatsen van 200 à 300 woorden. Dát is actie voor Google!

Wie kan er het beste schrijven over jouw bedrijf en jouw vakgebied? Jij!
OK. Een goede tekstschrijver die je met een heleboel inhoudelijke bagage uitrust, kan dat goed van je over nemen. Het gaat je dus óf tijd kosten om zelf te gaan schrijven óf geld kosten om een tekstschrijver aan de gang te zetten.

Als je deze afwijkende kijk op SEO kunt volgen, dan help ik je graag om jouw site op de eerste pagina van Google te krijgen.