Content is king

Voorlees koningHet beleid van Google in de afgelopen jaren is erop gericht dat inhoud steeds belangrijker gaat worden. Content is ‘king’, zoals ze stellen! Inhoud komt op de eerste plaats. Hoe zit dat?

Vertrekpunt is dat Google er alle belang bij heeft om de ‘zoekende gebruiker’ zeer snel van passende zoekresultaten te voorzien. Dat is namelijk een gebruiker die de volgende keer wederom via Google zal zoeken.

Case: GSM Eindhoven
Ga jezelf na: je bent in Eindhoven en je wilt jouw iPhone laten repareren. Wat zou je willen zien als je gaat Googlen op ‘iPhone repareren’? Inderdaad: een shop in Eindhoven die dat doet. Als je daarbij nog aanvullende informatie krijgt dat je altijd zonder afspraak kunt binnenlopen, dan weet je waar je zijn moet: bij mijn klant GSM Eindhoven. Je hebt van Google relevantie informatie gekregen. Daar ben je blij mee en de volgende keer zul je bij Google terugkomen om te zoeken.

Stel dat je 10 pagina’s met shops gehad zou hebben, beginnend in Amsterdam, vervolgens Groningen en Middelburg en als dichtstbijzijnde Breda. Je bent in Eindhoven en daar zoek je wat. Van de zoekresultaten word je niet blij en een volgende keer zou je Bing maar eens gaan proberen. Dát wil google dus absoluut niet en zal er dus alles aan doen om relevante zoekresultaten te leveren!

Inhoudelijke informatie leveren
Google wil dus méér inhoudelijke dingen van jou en jouw site weten om haar zoekende gebruiker beter van dienst te kunnen zijn. Door meer te gaan communiceren via jouw eigen website en via websites die naar jou verwijzen, ga je Google dus van meer informatie voorzien en ga je je ten opzichte van Google als een steeds belangrijkere site profileren met als gevolg dat jouw site gaat stijgen in de ranking.

SEO diensten
Met nieuw ontwikkelde diensten en samenwerking met professionele tekstschrijvers kan ik ook jouw site zoekmachine vriendelijk maken. Daarvoor heb ik een intensief plan van aanpak klaarliggen waarmee je in 26 weken jouw site op de kaart zet.